Piegādes veids ietekmē paneļu izmērus Rūpnieciski ražotas elementu mājas būvkomplekta piegādes veids parasti ir standarta puspiekabē, kuras izmēri kravas telpas iekšpusē ir: garums 13,6; platums 2,46 m; augstums 2,65-2,8 m. Šie izmēri parasti ir tie, kas ierobežo izgatavojamo paneļu izmērus.
Gandrīz visos projektos daļā projektu sienu augstums ir starp 2,5 un 2,7 m, lai iekļautos transportēšanas ierobežojumos. Paneļiem, kas ir augstāki nepieciešams speciāls transports – paaugstināta piekabe (MEGA), kas nozīmē arī papildu izmaksas. Līdz ar to paneļi tiek projektēti pilnā stāva augstumā. Standarta variantā paneļi nepārsniedz 10 m garumu, jo to ierobežo iespējas iekraut paneļus piekabē no augšas ar celtni. Paneļi no vienas puses tiek projektēti pēc iespējas garāki, lai samazinātu cēlienu skaitu ar celtni objektā un paneļu šuvju skaitu un līdz ar to – montāžas ilgumu, bet arī ņemot vērā paneļu izvietojumu piekabē, lai tos aizvestu ar iespējami mazāko transporta vienību skaitu.
Ņemiet vērā platību būvlaukumā Piegāžu grafiks ir atkarīgs no darba organizācijas būvlaukumā. Ja būvlaukumā ir ierobežota platība, ražotāja projekta vadītājs plāno katras piegādes saturu tā, lai nodrošinātu montāžas brigādi ar tām būvkomplekta daļām, kas viņiem nepieciešami secīgam darbam.
Ja būvlaukumā pavisam nav vietas elementu nokraušanai, iespējams veikt īpaši rūpīgu plānošanu, lai montāžu veiktu tieši no kravas auto. Tomēr tas nozīmē mazākas iespējas kravas optimizācijai un var prasīt papildu transporta vienības. Tāpēc pasūtītājam var būt izdevīgāk panākt vienošanos ar kaimiņiem par elementu nokraušanu, nekā izmaksas, kas rodas no papildu transporta vienībām un dīkstāvēm montāžas laikā. Domājot par vietu būvlaukumā jāparedz arī par celtņa manevrēšanas iespējām montāžas laikā.
Būvlaukumam jāspēj piekļūt ar kravas auto Pasūtītāja pienākums ir pārliecināties, ka kravas auto varēs piekļūt būvlaukumam. Šķēršļi var būt šauri ceļi ar asiem līkumiem, kas standarta kravas auto nav piemēroti vai slikti zemes ceļi, kas nav droši izbraucami. Šādas situācijas var risināt izmantojot nestandarta transportu, vai pārkraušanu citās transporta vienībās, bet tas radīs papildu izmaksas.
Cik kravās piegādā māju? Nepieciešamo transporta vienību skaits pirmkārt ir atkarīgs no mājas lieluma. Jo lielāka māja, jo vairāk m2 sastāda tās elementi.
Otrkārt, būtisks ir elementu biezums – energoefektīvākai ēkai ne tikai tiek nepieciešams izmantot vairāk materiāla, bet arī paneļu piegāde prasa vairāk telpas piekabē. Biežākā atšķirība ir starp 195 mm un 245 mm izolācijas biezumu, kas kopējo elementa biezumu palielina aptuveni par 15%, līdz ar to uz vidēju vienas ģimenes māju var būt nepieciešams par 1 fūri vairāk.
Ēkas ar sarežģītākām arhitektoniskajām formām var prasīt transportēšanai neoptimālu paneļu ražošanu līdz ar to prasot vairāk kravas auto reisus piegādei.
Ļoti aptuvens vidējais rādītājs no ārpuses gatavas tipiskas ēkas piegādei ir fūre uz katriem 30-40 m2 grīdas laukuma. Tomēr šis rādītājs var ļoti atšķirties minēto iemeslu dēļ un cenas piedāvājumā nekad netiek aprēķināts pēc vidējā rādītāja, bet gan izvērtējot katru projektu individuāli.
Transporta izmaksas Māju ražotāji sadarbojas ar transporta kompānijām, lai nodrošinātu būvkomplekta piegādi. Katras transporta vienības izmaksas ir tieši atkarīgas no attāluma, kas veicams no ražotnes līdz būvlaukumam un var ļoti atšķirties. Konkrēta projekta piegādes izmaksas ražotājs norāda cenas piedāvājumā.
Uzzini, kādas kļūdas nepieļaut salīdzinot cenu piedāvājumus
Kopsavilkums:
- Paneļus piegādā standarta kravas auto.
- Pircējam jāparūpējas par iespēju nokraut elementus un iespējām piebraukt būvlaukumam.
- Transporta izmaksas konkrētam projektam var uzzināt cenas piedāvājumā.